Вчитель-логопед

Шевель Катерина Валентинівна

 

Години роботи:

 

Понеділок   8-00 – 12-00

Вівторок     8-00 – 12-00

Четвер         8-00 – 12-00

П’ятниця     8-00 – 12-00

 

Години індивідуального консультування батьків:

 

Середа  – 16-30 17-30

 

        У перші роки свого життя дитина оволодіває унікальним скарбом – мовленням, що дає їй змогу називатися людиною.

           Різні відхилення мовного розвитку негативно позначаються на сприйманні мови, висловлюванні думок, оволодінні знаннями та формуванні особистості дитини.

        Увага логопедів все більше спрямована на роботу з дітьми дошкільного віку. Це пояснюється, по-перше, тим, що саме серед дошкільників найчастіше зустрічаються вади мовлення і, по-друге, високою ефективністю логопедичного впливу на дітей у цьому віці. Як відомо, своєчасна логопедична допомога дітям дошкільного віку є однією з передумов їх успішного навчання в школі

 

Консультація "Скажеш ти обов’язково чітко, гарно кожне слово"

Дошкільний вік є унікальним за своїм значенням для зростання особистості та мовленнєвого розвитку дитини. Чітка, гарна вимова, лексичне багатство та граматично правильне мовлення формується перш за все у родинному колі. Спілкування з дорослими є основним джерелом розвитку дитини, і саме завдяки творчій співпраці з малюком можна досягти успіху: навчити його контролювати власну вимову, правильно вимовляти звуки і слова, розвинути слухову увагу, пам’ять і підготувати дитину до оволодіння читанням та письмом.

Стан розвитку мовлення є показником готовності до школи, тому цілком зрозуміло, що дітям із мовленнєвими вадами важче повною мірою здобувати ґрунтовні знання з основ наук. Досвід доводить, що не слід чекати, поки остаточно виявляться вади мовлення. Помилково сподіватися, що вони зникнуть самі по собі, навпаки – вади можуть закріпитися й перерости у стійкі порушення.

Навесні кожного року логопеди оглядають вихованців дошкільних закладів освіти з метою вчасного виявлення дітей, котрі потребують логопедичної допомоги. Батькам цих дітей, у яких в результаті обстеження помічено порушення мовлення, рекомендуємо звернутися по консультацію до логопеда. Він після більш детального й повного огляду дитини зможе запропонувати шляхи подолання виявлених вад мовлення, дасть необхідні пояснення, відповіді на запитання. Запевняю, що батьки, які прислухаються до порад фахівців, не матимуть в майбутньому проблем з розвитком мовлення своїх дітей, із навчанням грамоти. Але, на жаль, непоодинокі випадки, коли дорослі ігнорують поради фахівця, не звертаються по консультацію до логопеда, сподіваючись, що маля ще «виговориться». Вони не думають про можливі негативні наслідки такого не поспіху, не підозрюють, що ризикують приректи свою улюблену дитину на невпевненість у майбутньому, викликати в неї появу небажаних  комплексів. Адже минає дитинство, і такі милі  в трирічному віці недоліки мовлення стають кричуще помітними, однаково небажаними як для дівчат так і для хлопців.

Особливо небайдуже ставляться до себе дівчатка та хлопці в підлітковому віці, коли досить гостро сприймаються будь-які зовнішні вади й недоліки, в тому числі й порушення мовлення. З метою позбутися їх підлітки ладні займатися з логопедом, але на жаль, ефективність роботи над мовленням дітей після певного вікового етапу значно зменшується. І тоді вже, навіть докладаючи героїчних зусиль і займаючись з логопедом, підліток ніколи не зможе невимушено й вільно володіти новим (не рідним йому) звуком.

Є багато відхилень у мовленнєвому розвитку дитини, яких близькі або не помічають або не можуть належно оцінити їх серйозність і передбачити можливі негативні наслідки. Наприклад, горловий звук [р], міжзубні та бокові звуки дуже помітні в мовленні дітей вже після 4-х років. Вони значно псують враження у співрозмовника і без допомоги логопеда ніколи не виправляються. Починати їх виправляти треба вчасно, а коли саме – вирішує логопед, беручи до уваги не один чинник.

Мовленнєве недорозвинення у дитини фахівець зможе діагностувати до чотирьох років. Виправити цю непросту ваду можна тільки копіткою роботою, і бажано в умовах логопедичної групи. В результаті колекційної роботи (і тільки завдяки їй!) вдається цілком позбавитися мовного розладу – і дитина навчається правильно розмовляти, добре читати, матиме змогу грамотно писати, успішно опановувати програму масової школи.

 

Усне мовлення у дітей пов/язане з грамотністю під час письма

Дослідники з'ясували, що труднощі під час письма у дітей залежать від раннього усного мовлення. Робота вчених з Університету Монреаля (Канада), опублікована на сайті університету, показує, що усне мовлення є хорошим інструментом для розпізнавання труднощів при письмі. «Чим більше дітей здатні використовувати складні форми дієслова в розмовній мові, тим легше вони пишуть», - пояснив професор Федра Рояль (Phaedra Royle). Також дослідження спростовує гіпотезу про те, що двомовність в ранньому віці може завдати шкоди усному та писемному мовленню при вивченні мови.

В експерименті брала участь 71 дитина у віці від шести до дев'яти років, з них 38 говорили однією мовою – французькою, а 33 були багатомовними, в яких французька була другою або третьою мовою. Спочатку дітей протестували в першому класі на правильність усного мовлення, відсутність аграмматизмів, здатність вибирати інтуїтивно правильне звучання слова.

Результати дослідження показали, що це тестування допомогло спрогнозувати навички письма у дітей у другому класі. Зокрема, морфологічна особливість мови – вільно дитина маніпулює частинами слова і розуміє правила словотворення – може передбачити можливі орфографічні і граматичні труднощі у письмовій мові. «Наші дані показують зв'язок між усною і письмовою мовою на основі морфосинтаксиса для обох груп дітей, – каже Рояль. – Також наші результати показують, що одномовні франкомовні діти мають перевагу в плані розмовної мови, тому що вони постійно використовують французьку мову. Але з точки зору письма між цими двома групами ми не побачили ніяких істотних відмінностей».

 

 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наші партнери

Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!